Get Adobe Flash player
Data i czas

W dniach 14 - 17.09.2017 r. 1 DH NS „Łaziki” działająca przy Zespole Szkół Specjalnych w Kolbuszowej Dolnej po raz pierwszy wzięła udział w Rajdzie Granica w Szklarskiej Porębie. Tegoroczny rajd odbywał się pod hasłem „Marzenia bez granic” – spełniałyśmy więc swoje marzenia o górskiej wędrówce, spotkaniu przyjaciół i wspólnym harcowaniu w otoczeniu karkonoskiej przyrody.

Pierwszego dnia rajdu zwiedzaliśmy Szklarską Porębę. Wykonując zadania zwiadowcze dotarliśmy do Żelaznego Tygla Walońskiego, gdzie poznaliśmy pracę i narzędzia dawnych górników oraz uczestniczyliśmy w warsztatach rękodzielniczych. A wieczorem odbył się powitalny apel i kominek, na którym każda drużyna prezentowała swoje pamiątki i wspomnienia z ubiegłorocznych rajdów. Dzień zakończyliśmy tradycyjnym kręgiem. Następnego dnia, w piątek rozpoczęliśmy górską wędrówkę – wjechaliśmy wyciągiem na Szrenicę, skąd po krótkim odpoczynku w schronisku powędrowaliśmy przez Halę Szrenicką zielonym szlakiem do Jakuszyc. Mimo niesprzyjającej aury wszystkim harcerzom dopisywały znakomite humory, które utrzymały się aż do wieczornej dyskoteki. W sobotę nastał kolejny dzień wędrówki. Tym razem przemierzaliśmy szlaki Rudaw Janowickich. W malowniczym schronisku Szwajcarka był czas na odpoczynek i wykonanie pięknych kart do kroniki rajdowej. Następnie leśnym szlakiem wyruszyliśmy w dalszą drogę, aż na szczyt Sokolik. Po powrocie do Szklarskiej Poręby odbył się apel końcowy naszej trasy, na którym drużyny otrzymywały dyplomy. Nasz rajd zakończyła wspólna Msza Św. oraz wieczorny koncert. Dla niektórych harcerzy wędrówki były wyzwaniem, ale także okazją do refleksji, bujania w obłokach i zastanowienia się nad swoimi marzeniami. Mamy nadzieję, że za rok także weźmiemy udział w Rajdzie Granica.